The Fact About سکه یا طلای آب شده That No One Is Suggesting

Wiki Article

همین کارمزد باعث شده که در خرید طلا چند گزینه برای شما وجود داشته باشد:

طلای آب شده در سال‌های اخیر‌ مورد توجه بسیاری قرار گرفته است و افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری به خرید آن روی آورده‌اند. اما طلای آب‌شده چیست و چگونه بدست می‌آید‌، در پاسخ باید بگوییم که در کارگاه‌های طلاسازی، شمش، طلاهای شکسته شده و دسته دومی را که قابل استفاده مجدد نیستند ذوب می‌کنند تا به طلای آب شده تبدیل شود.

سکه‌ی پارسیان برخلاف سکه‌های تمام، نیم و ربع بهار آزادی وزن ثابتی ندارد و در صورت پرس بودن، وزن آن روی بسته درج شده است. محبوبیت و کاربرد این سکه‌ها بیشتر به دلیل هدیه دادن است. با همه‌ی این اوصاف، سکه پارسیان هم نوعی طلا بوده و ارزشمند است.

در گلدیکا امکان خرید خرد هم وجود دارد، بدین معنی که حتی با ۱۰۰ هزار تومان نیز می‌توانید طلای آب شده خریداری کنید. گلدیکا طلای خریداری شده را همراه با شناسنامه‌ و فاکتور و شماره انگ به کاربران تحویل می دهد یا اگر مایل باشند می توانند در کیف پول طلای خود نگه داری کنند.

حتما بخوانید: بهترین سرمایه‌گذاری در زمان رکود و تورم چیست؟

در واقع طلای آب‌شده در دو نوع طلای آب‌شده معمولی و طلای آب‌شده شمش خرید و فروش می‌شود.

برخی از مهم‌ترین معایب سکه در مقابل طلای here آبشده عبارتند از:

به دلیل عدم اطمینان از خالص بودن طلای دست دوم احتمالا شما از خرید آن منصرف شوید.

شاید برایتان جالب باشد که بگوییم قیمت طلا و سکه تحت تاثیر قیمت جهانی این کالا قرار دارند. در فرمول مظنه طلا که عبارت است از:

یکی از مزایای خرید طلای آب شده این است که لازم نیست هیچ‌گونه اجرت ساخت یا مالیاتی ندارد؛ اما خرید شمش طلا در ایران و جهان مشمول مالیات و کارمزد ساخت است؛ پس می‌توان گفت از این لحاظ سود سرمایه گذاری در طلای آب شده بیشتر است.

نکته‌ای که در رابطه با شمش مهم است ارتباط مستقیم عیار آن با ارزش آن است. اگر دوستدارید با شمش طلا بیشتر آشنا شوید، این نوشته را بخوانید: هر آنچه باید درباره شمش طلا بدانید

بنابراین، اگر این ویژگی برایتان اهمیت دارد از خرید طلای آب شده غافل نشوید.‌

این مورد به سرمایه‌گذار اطمینان می‌دهد که بر روی یک محصول مطمئن سرمایه‌گذاری کرده است.

بسیاری از مردم گمان می‌کنند که بازار سکه دقیقاً مشابه بازار طلا عمل می‌کند و بر همین اساس، با خرید سکه ممکن است در فاصله‌ی بسیار اندکی ضرر کنند و میزان زیادی از سرمایه‌ی خود را از دست دهند.

Report this wiki page